Al meer dan 40 jaar is Unifloor B.V. te Deventer marktleider in Nederland

Consument - Leefstijl en koopgedrag veranderen

Consument

Inspiratieplatform Woonleven onderzocht de nieuwste ontwikkelingen en trends in vloerenland. Als belangrijkste trends geven zij aan dat de leefstijl en het koopgedrag van de consument veranderen met de tijd. Daarnaast is én blijft duurzaamheid een hot topic. Wat betekent dat voor jou en voor de producten van Unifloor? 

Zowel de consument als de producent worden zich steeds meer bewust van hun invloed op het milieu. Dit zorgt voor veranderingen in de markt en beïnvloedt de productkeuze van de consument. Andere factoren die een rol spelen bij het kiezen van de juist vloer zijn voornamelijk:

• Levensduur
• Prijskwaliteitsverhouding
• Uitstraling
• Krasbestendigheid
• Vochtbestendigheid
• Makkelijk schoon te maken

Consumenten zijn zich steeds bewuster geworden van het klimaat en wat voor invloed hun leefstijl en koopgedrag hebben op het milieu. Ze willen het milieu minder belasten en doen aanpassingen in hun (koop)gedrag. Bewust een duurzame vloer kiezen hoort hier ook bij. Dit betekent dat wanneer er een duurzaam alternatief beschikbaar is, veel mensen dit willen overwegen voor een kleine meerprijs.

Unifloor ziet duurzaamheid dan ook als de belangrijkste trend van 2020 en eigenlijk van de komende jaren. Als organisatie zijn wij daarom steeds in ontwikkeling om de duurzaamheid van onze producten te verbeteren en (verder) te optimaliseren. Dit heeft er onder andere in geresulteerd dat wij vanaf het nieuwe jaar FSC/PEFC gecertificeerd zijn. Dit geldt voor het gehele Jumpax® en Marathon® assortiment. Een nieuwe stap naar een duurzaam en verantwoord productassortiment dat aansluit bij de behoeften van de consument.